Skip to content

Słońce przez parasolkę

16 Maj 2009

Jakiś miesiąc temu byłem na imprezie rodzinnej u mojej babci w Bydgoszczy. Dzień należał do tych pierwszych wiosennych i na dworzu świeciło piękne słońce, a w powietrzu czuć było jego zapach 🙂

Słońce postanowiłem wykorzystać, ale jak wiadomo – samo słońce daje twarde światło, bo jest to źródło wybitnie punktowe ( co z tego, że jest 109 razy większe od naszej Ziemi, skoro jest od nas odległe aż o 149 x 106 km )

A co nadaje się najlepiej do złapania słońca i rozproszenia go? Duża biała powierzchnia 🙂 Najprostsza rzecz, jeśli akurat ma się ze sobą przenośne studio ( 😉 ) – parasolka fotograficzna! 😉

A portret mojej narzeczonej Ani ( ślub za 7 tygodni 🙂 ) z tak rozproszonym Słońcem wygląda całkiem zachęcająco 🙂

Strobist: Słońce przez parasolkę

Strobist: Słońce przez parasolkę

Strobist: Słońce przez parasolkę

Strobist: Słońce przez parasolkę

Portrety, z tego co pamiętam, doświetliłem jeszcze trochę SB-600 zamocowaną za parasolką – jednak głównym źródłem światła pozostało Słońce 🙂

Pozdrawiam,
Krzysztof Ziętarski

No comments yet

Skomentuj

